Litoměřice & Terezin (Theresienstadt)

28 augustus 2019 - Beroun, Tsjechië

Vanmorgen zij we op tijd vertrokken richting Praag. Onderweg zijn we gestopt in het plaatsje Litoměřice. Een van de oudste Tsjechische steden in een vruchtbaar gebied aan de rivier de Elbe. De status van koninklijke stad werd verleend in de vroege 13e eeuw. Het was een van de belangrijkste steden in het koninkrijk Bohemen in de middeleeuwen. Litoměřice wordt omringd door de Midden-Boheemse hooglanden; Het concentratiekamp Terezin ligt op slechts een paar kilometer van de stad.

DSC_0662DSC_0667DSC_0664

Hierna zijn we naar Terezin gereden en het concentratiekamp bezocht. Hier waren we twee jaar geleden ook al eens geweest.

FB_IMG_1567141793027FB_IMG_1567141814738FB_IMG_1567141887793

Verder hebben we in Theresienstadt het geocache museum bezocht, deze zat twee jaar geleden dicht. Nu kon ik dan eindelijk mijn naam in het logboek vermelden. In dit museum wordt het geocaching uitgelegd, door middel van foto's voorzien van tekst en er stonden verscheidene geocaches om te bekijken. Leuk leuk.

DSC_0674DSC_0673DSC_0676

Waarna we onze weg vervolgen naar ons hotel in Beroun, een plaatsje op een half uurtje rijden van Praag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl